جديد

عائله ‏سعيده ‏جدا ‏روايه ‏بقلم ‏دوداا ‏حوده ‏الفصل ‏العاشر ‏والاخير


#عائله سعيده جدا 
#الحلقه الاخيره 
#بقلم دوداا حوده 

محمود /بتقولي اي اهدي بس مين اللي ماتت وازاي 
ندي /انا غلطانه اني قولت لبابا علي اللي سمعته اكيد هو اللي عمل كده طبعا 
محمود /ندي اهدي انا جاي ليكي حلا واوعي تلمسي حاجه 
ندي بعياط /ماما صعبانه عليا ياعمي انا اللي قتلتها 
محمود /ندي قولتك اسكتي خالص 
الام /في اي 
محمود /جودي ماتت 

الام /اي لا الله الا الله ازاي ده حصل 
بسنت /تفتكر اخوك 
محمود /مش عايز اسمع صوت لو سمحت هدوء شويه مش عايز اسمع صوت خالص 
نجاد /انت رايح فين 
محمود /هكون رايح فين رايح اشوف المصيبه دي شهاب مش بيرد عليا 
الام/خد بالك من نفسك يا حبيبي وطمني عليك 
سامح /استني يابابا هاجي معاك 
احمد/ وانا كمان 
محمود /يلا بينا 
الام /يالله الله يرحمك عذاب في حياتك وفي مامتك 
بسنت /انا خايفه يكون -----
الام /اسكتي لا اخوكي ميعملش كده 
بسنت /واللي شافه منها مش شويه  برضه يا ماما 
    
                             بقلم دوداا حوده 
وفي عرب
يه شهاب كانت راكبه اسماء معاه 
شهاب /اهدي بس يا اسماء 
اسماء /انا خايفه علي عيالي اوي 
شهاب /يابنتي ده ابوهم اكيد مش هيعمل ليهم حاجه بس فهمني بس اي اللي حصل وبدون عياط 
اسماء/ معرفش والله هو جه من برا ونزل فيا ضرب وكان عايز يسافر وكان عايز اني احول ليهىفلوسي علشان علي فلوس كتير معرفش الفلوس دي لمين واي اللي حصله كده 

شهاب /هو المفروض كان عند جودي يبقي الحوار عند جودي يووووو انا مش عارف فيه اي العيله كلها بترن عليا في اي 
اسماء طيب رد ليكون في حاجه مهمه
شهاب بعدين بس لازم اوديكي في مكان امان 
اسماء/ انا لازم ارجع اجيب عيالي 
شهاب /ترجعي فين اهدي بس احنا هنجيب العيال بوصي تعالي هوديكي بيت اخويا عند ماما لحد مانشوف هنعمل اي 
اسماء/ مش عارفه اشكرك ازاي انك اول اتصلت بيك جيت جري 
شهاب / ربنا يهدي الحال يلا ينا وراح وفتحت بسنت 
بسنت /ليه ياشهاب تعمل كده تعمل عالشان بنتك علي الاقل تودي نفسك في داهيه ليه 
شهاب/ اهدي يا بومه في اي مش فاهم 
بسنت /تقتل مراتك ليه 
شهاب /اي بتقولي اي جودي ماتت 

الام /ابني حبيبي تعالي انت كنت فين 
شهاب /افهم بس فيه اي 
ومحمود بيتصل رد شهاب 
محمود /انت فين 
شهاب /عند ماما 
محمود /تعالي يابيه علي الفيلا 
شهاب /حاضر 
الام /شهاب مش انت صح 
شهاب/لا طبعا انامش فاهم حاجه اصلا 
بسنت/شهاب مين دي 
شهاب /اهدي ماماا اسماء هتبقي هنا عقبال ما اجي بس 
الام/ماشي وراح جري كان البوليس وصل وخديجه الشغاله كانت لسه واصله قبلها بساعه 
   
                                        بقلم دوداا حوده 
شهاب /فيه اي 
محمود /بيحققوا مع خديجه علشان هي اللي شافت اللي حصل
شهاب /مين اللي طلب البوليس 
محمود /خديجه لانها شافت القاتل 
وفي الاحقيق 
الظابط /ها يا خديجه شوفتي اي 
خديجه /الهانم مشيتنا الصبح وقالت اجازه انهارده وانا مش هنا ومشيت مع عبدو السفرجي وهو حاسب ليا لحد الموقف ولما وصلت الموقف قولت اجيب اكل ببص لقيت اني نسيت الفلوس هنا ومكنش معايا فلوس 

اركب اي حاجه خد من صاحب الكشك فلوس جبني لحد هنا وسبت ليه شنطتي وقولت نص ساعه واجيب الفلوس وجيت فعلا دخلت من الباب اللي ورا سمعت الهانم بتكلم واحد اسمه رضوان وبتقولوا 
جودي /وانت مالك انتاعرف حسين ةلا لا 
رضوان /انتي اي شيطانه مانتي عارفه ان فيه بيني وبينه مشاكل وبعدين انتي ايمش بتخافي ده انا لسه خارج القي داخل عندك 

جودي /والله ده مش شي يخصك اللي بينا شغل وبس 
رضوان /انا عايز فلوسي 
جودي /هههههههه فلوسك راحت الوصلات مع حسين 
رضوان /هقتلك يا جودي
جودي اتكلم علي قدك انا ممكن اوديك في داهيه 
رضوان/ انا اللي غطان اني صدقت وحده زيك وحده باعت جوزها معايا هتشتريني انا 
جوده /والله لعرفك معني اللكلمه دي وفعلا حبسك هيكون علي ايدي ولقيته بيخنقها لحد ما ماتت وصورت كل ده بموبيلي لكن خوفت والله يشوفني يقتنلي وتم القبض علي رضوان واحمد اتجوز ندي وشهاب اتجوز اسماء وكان حنين علي عيالها اكتر من ابوهم 
تمت
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-