جديد

عائله سعيده ‏جدا ‏روايه ‏بقلم ‏دوداا ‏حوده ‏الفصل ‏الرابع

#عائله سعيده جدا 
#الحلقه الرابعه 
#بقلم دوداا حوده

المحامي :انتي بتقولي اي انتي اكيد اتجننتي صح 
جودي :حاتم انا بفهم نظرات اللي قدامي اوي وعارفه ان انت معجب بيا وعينك عليا 
المحامي :اه بس لدرجه القتل انا مليش فيه 
جودي :وده شرطي الوحيد هل قولت اي 
المحامي :مش هعمل كده وانتي اصلا مش بقيتي في دماغي 
جودي :هو انت فاكر اني هتحايل عليك غور مش عايزه منك حاجه وقفلت السكه وعامله تفكر لا لازم اوجع قلبك يا محمود زي ما وجعت قلبي 
                             #بقلم دوداا حوده#
  
                           #فلاش باك #
جودي :اي ده بتفطر في المطبخ 
محمود :اه علشان مستعجل شويه 
جودي :امال فين مراتك 
محمود :نايمه لأنها تعبانه 
جودي :اه تعبانه الف مليون سلامه عليها 
محمود :الله يسلمك يا جودي 
جودي :تعرف يا محمود انا بحس براحه رهيبه لما بقف اتكلم معاك 
محمود :اه مش اخو جوزك يعني زي اخوكي 
جودي :لا خالص مش علشان كده بحس انك في قمه الذوق ومش بتحب تكسف حد وحطت أيدها علي كتف محمود 
محمود :جودي مافيش وحده محترمه تخرج من باب الاوضه كده اللبس ده لاوضه عندك وبعدين كلامك ده يطير في ارقاب مفهوم 
جودي :, انا عارفه اني عجباك وعالطول بتبص عليا 
محمود :اه مهو بما بيبقي عندنا فرح كبير ويكون في راقصه بيبقي عنينا عليها بس اخرها أن نرمي عليها فلوس علي جسمها اللي سيباه عريان لينا بعد اذنك وسبها وخرج 
  
                           #بقلم دوداا حوده #
وجودي :انا عارفه أن محمود هيموت علي البيت ده وعمري ما هسيبه يخده بس غباء برضه مني لو محمود مات انهارده انا اول وحده هيتشك فيها لان هما عارفين أن البيت ده طالع من عيني وندي بنتها عامله تنده عليها 
ندي :يا ماما ردي عليا عامله اكلمك 
جودي :عايزه اي ياندي فيه اي دماغي وجعني 
ندي :انا خارجه يا ماما 
جودي :طيب يلا روحي 
ندي :مش تعرفي هروح فين 
جودي :يووووو قولتك يا ندي خالص بقي مش عايزه صداع دماغي مش رايقه دلوقتي وخرجت ندي وراحت بيت عمها 
محمود :ندي تعالي يا حبيبتي ادخلي جايه في وقت متأخر ليه كده 
ندي :, انا تعبت يا عمي والله البيت بقي وحش من غيركم ومش عايزه ارجع هناك تاني 
بسنت :ليه بقي وحش مش كل يوم ماما عامله حلفه 
الام :بسنت قصري لسانك 
بسنت :حاضر هو انا اتكلمت 
ندي :عمي انا مش عايزه ارجع هناك تاني 
نجاد :حبيبتي ده بيتك بس مينفعش علشان لازم بابا ماما يعرفوا 
ندي :انا عايزه اقولك انهم مش هيحسوا بغيابي اصلا في البيت بقولك ياعمي لو حضرتك موفقتش اني الات هنا هروح لوحده زملتي إنما رجوع للفيلا في هيحصل تاني 
الجده :لا يا حبيبتي ده بيتك خليكي 
محمود :طيب هكلم شهاب واقوله بس 
ندي :لا بالله عليك يا عمي بلاش 
بسنت :لا اله الا الله انتي بجد يستحيل تكوني تربيه جودي مش طبعها خالص اطلعي يا حبيبتي نامي فوق 
   
                           #بقلم دوداا حوده #
وكانت ندي وافقه في الفرندا واحمد كان جاي من برا 
احمد :ندي بنت عمي هنا يادي النور 
ندي :البيه كان فين بقي 
احمد :الله انا لسه هاخد الكلام ده من امي انتي بقيتي مكانها ولا اي 
ندي :لا بس علشان مزعقش واقول ياااااااااعمي قولي كنا فين 
احمد :اششششش بس يا فضائح اخرسي شويه 
ندي : هههههههههههه تمام قولي كنت فين طيب 
احمد :مع زميلي ها ارتحتي 
ندي :لحد الفجر 
احمد :ندي انا مخنوق من أسأله امي تيجي انتي والنبي 
ندي :ياريت امي كانت زي امك والله تصدق دلوقتي اكيد امي فاكره اني بايته في اوضتي 
احمد :ينهار ابيض للدرجه دي هي متعرفش انك هنا 
ندي :تؤ تؤ متعرفش 
احمد :بقولك اي انا جعان ماتعملي فيها ست بيت وتعملي ليا اكل 

ندي :والله حد قالك اني الخدامه بتعتكم 
احمد :يخربيت طوله لسانك 
ندي :قدامي ونعمل اكل سوا يالله 
احمد :ماشي ياستي ادخلي بس هطلت اغير لاحسن  يصحي ويعرف اني لسه راجع من برا 
ندي :تمام ماشي ودخلت المطبخ وطلع احمد يغير هدومه 
                     
        #بقلم دوداا حوده #
احمد :الله ريحه الاكل تجنن تسلم ايدك 
ندي :تسلم يا احمد بالف هنا 
احمد :مالك ياندي شكلك بقي عامل كده ليه 
ندي :والله يا احمد تعبت البيت بقي وحش اوي من غيركم 
احمد :مش البركه في ابوكي هو اللي سرق فلوسنا 
ندي :ماشي يا احمد شكرا 
احمد :اقعدي بس حقك عليا مقصدتش والله 
ندي : انا عارفه انكم مش بتحبونا والله بس انا كنت ضد بابا لما انتو مشيتوا من البيت 
احمد :خلاص اللي حصل حصل بس فهمني فيه اي 
ندي :مش برتاح لوجود زمايل ماما معاها في البيت بحس بحاجه غريبه اوي 
احمد :مش فاهم تقصدي اي 
ندي :ماما متحرره زياده عن اللزوم وبابا عادي وممكن حد يهزر بايده مع ماما وأنا بجد بقيت انتخق من الحوار ده 

احمد :طيب وليه عمي ساكت 
ندي :انا حاسه أن ماما ماسكه علي بابا حاجه بس اي هي مش عارفه والله 
احمد :طيب هدي نفسك وكل شي هيتحل كلي بس 
ندي :ماشي ويارب كل المشاكل تتحل 
احمد :كل ده ملح ليه كده 
ندي :, احمد انت قولت أن الاكل ريحته حلوه كل وانت ساكت 
احمد :اه بس فيه كليو ملح 
ندي :يعني مش عجبك 
احمد :, لا عجبني هاكل وانا ساكت وكل وطلع نام 
وندي كمان طلعت نامت 

          
                    #بقلم دوداا حوده#
ورم موبيل ندي كانت جودي 
ندي :, الو ايوه 
جودي :انتي فين يا جودي 
ندي :فيه اي يا ماما 
جودي :ابوكي في المستشفي عمل حادثه 
ندي :اي وقامت تجري وكل اللي في البيت صحيوا وراحوا المستشفي 
جودي :,انتي كنتي فين يا هانم 
ندي :المهم بابا دلوقتي مالو 
جودي :اه يا محمود خليت. واحد يخلط اخوك وخد ندي عندك علشان تقول انك مخرجتش من البيت انا هعمل فيك محضر 
محمود :ممكن تخرسي شويه انا عايز افهم فيه اي 
جودي :والله اعمل عبيط انت قولت كذه مره انك هنتقم من اخوك منك لله يا اخي 
الظابط :ممكن حضرتك تيجي معايا 

محمود :حاضر بس اطمن عليك اخويا 
الظابط :, معلش حضرتك مطلوب دلوقتي 
محمود:حاضر ماشي وفعلا راح معاه واول ما دخل 
كان فيه شاب بلطجي اول ما شاف محمود 
الشاب :ايوه يا باشا هو ده اللي اتفق معايا اني احبك الراجل بالعربيه

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-