جديد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد

 رواية ملك في قلب صعيدي الفصل الثاني بقلم مريم محمد#ملك_في_قلب_صعيديبارت2فتح حازم باب غرفتها و ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد

رواية ملك في قلب صعيدي بقلم مريم محمد الطبق مكسور عساف بغضب: يعني ايرد عليه: يعني بنتك مش ...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية جوازة مؤجلة بقلم دنيا ثروت

 اي الد'م اللي علي سريرك ده يابت انتي لسه بنت بنود اي الهباب دهريتال بصت علي الد'م: لا ياماما د...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو...

 رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الثاني بقلم لادو عنيم هتفَ بجديه"قبل ما أتفضل جوه فين ال...
اقرأ المزيد
عالم الروايات
منذ عام

رواية حواء بين سلاسل القدر الفصل الاول بقلم لادو عنيم

 حواء بين سلاسل القدر _ح_1#أديبة_الأحساس_العازف_لادو_غنيمـــــــــ🎸بدروب الحياة تفتح الأبواب.و...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية امل الحياه

  رواية امل الحياه الفصل الرابع 4 بقلم يارا عبد العزيز الفصل الرابع عدا من قدام المطب...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية جرح قلبي

  رواية جرح قلبي الفصل الاول 1 بقلم نور شريف يا عمي دي المره المليون اللي اتقدم فيها لنيره...
اقرأ المزيد
بدون قسم
منذ عام

رواية غرام وانتقام الفصل السادس 6 بقلم نور

  رواية غرام وانتقام -عدى ف ايه مالك-ماما غرام-ماتنطق ف ايه-ماما طردت غرام من البيتبصله بص...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت

 رواية اخيه الجاني الفصل السابع 7 بقلم دنيا ثروت #اخيه_الجانيفريده بلحظه خوف خرجت بسرعههدي...
اقرأ المزيد
روايات رومانسية
منذ عام

رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر...

  رواية مواجهة القدر ترويض ملوك العشق الفصل الرابع عشر بقلم لادو غنيم#ترويض_ملوك_العشقطب ي...
اقرأ المزيد

رواية ‏دموع ‏رهف ‏البارت ‏السابع‏

#رواية_دموع_رهف
بقلم الاء فرحات 
البارت السابع
ادم:دى رهف انا لازم اروحلها حالا           
........................................
عند رهف
رهف:رانيا لو سمحتى ممكن تقعدى مكانى ساعة بس 
رانيا:ماشى يارهف 
وخرجت رهف
ودخل ادم
ادم:مين حضرتك
رانيا:انا السكرتيرة الجديدة يافندم
ادم:تمام شوفى شغلك
وخرج ادم
ادم لنفسه:معقول كنت بتخيل 
عقلى:لاء مش بتخيل ده صوت رهف قلبى بيقولى ده صوت رهف 

.............................
اما عند زينب
رنين:ماما انا عايزة اشوف البحر
عمر':وانا كمان يماما
زينب :حاضر يولاد تعالو يلا عشان نلبس
عمر ورنين وزينب نزلو
.................
اما ادم ففاق من شروده على عمرو ورنين قاعدين على البحر
ادم:عمر ورنين اخوات رهف انا لازم اروح ليهم 
وراح ادم لعمر ورنين
ادم بفرحة:رنين عمر عاملين ايه انا ادم
عمر:عمو ادم 
زينب كانت فرحانة ان ليهم اهل:حضرتك مين يبنى
ادم:انا ادم الدمنهورى
اختفت فرحة زينب لما سمعت اسم ادم
فلاش باك .....................
زينب:وانتى هربانة من مين يارهف 
رهف:من واحد راجل اعمال كبير اسمه ادم الدمنهورى
................................
زينب:سيب الاولاد واتفضل امشى من هنا بدل مألام عليك الناس يلا يولاد
ادم وهو ماسك الاولاد:انتى مين اصلا عشان تقولى كده سيبى الاولاد 
زينب:ابعد عنى بقا دول ولادى مش ولادك
ادم:دول عمر ورنين اخوات رهف
زينب:ده تشابه اسماء دول اسمهم اسراء ومصطفى وكفايا بقا لحد كده ابعد عننا
ومشيت زينب
ادم:انا متأكد ان دول اخوات رهف انا لازم ارجع الشركة واسأل زين على رهف
ومشى ادم
............................
ورجعت رهف
رهف: انا جيت معلش اتأخرت عليكى
رانيا: لاء ياحبيبتى متقوليش كده يلا بينا نروح 
رهف:يلا ده انا هموت من الجوع
رانيا:يلا زمان ماما عاملة اكل
رهف:يلا
ومشيوا رانيا ورهف


..................
دخل ادم مكتب زين
ادم:زين 
زين:ادم فى ايه انت مفروض تكون فى القاهرة النهاردة
ادم:فى بنت شغالة هنا اسمها رهف محمد 
زين:ايوة يادم بقالها يومين
ادم:تعالى ورينى مكتبها
زين:استنى بس هيا مشت 
ادم:طيب تعرف عنوان بيتها
زين:لاء
ادم:طيب انا عايز اقابلها
زين:بكرة بقا عشان هيا مشيت دلوقتى 
ادم:ماشى
زين:يلا عشان نروح دلوقتى
ادم:يلا
.......................
بقلم الاء فرحات
رهف رجعت البيت واول مدخلت البيت اتصدمت 
رهف:ماما يماما يارنين ياعمر
رانيا:فى ايه يارهف
رهف:ماما ورنين وعمر مش فى البيت
زينب: يلا يارنين يلا عمر ادخلو
رهف جريت عليهم:كنتو فين قلقتونى عليكو
 زينب:كنت بفسحهم على الكورنيش
رنين:عارفة يابلة رهف ادم شافنا وكان عايز ياخدنا
زينب:لاء يارهف ده واحد اسمه احمد وبيدور على عياله ففكر رنين وعمر اولاده
رهف:اه
زينب:يلا يولاد عشان الغدا يلا
الكل:يلا 
فى الصباح ذهبو رهف وحور الى الشركة
زين:انسة رهف ممكن نقعد فى مكان هادى نكلم
رهف:بس انا اتأخرت ولازم اروح
زين:مش هاخد من وقتك ساعة
رهف:تمام
وذهبو الى كافيه وكانت رانيا معاهم
زين:اتفضلى
رهف:ايه هو الموضوع الي عايزنى فيه يافندم
زين:فى واحد عايز يقابلك
رهف:مين
زين:................
رهف بصدمة: ايه
البارت خلص
قد يعجبك ايضا
ياترى مين هو الشخص
وليه رهف انصدمت لما شافته
وحور هتعمل ايه فى رهف وادم هيوصل لرهف ولا لأ
#رواية_دموع_رهف
بقلم الاء فرحاتالبارت الثامن
بقلم الاء فرحات
ونزلت بارت كمان اهو علشان متزعلوش اني اتاخرت عليكو 
رهف:ايه هو الموضوع ده يافندم
زين:فى واحد عايز يقابلك
رهف:مين
يأتى صوت من وراها
ادم:انا يارهف
رهف بصدمة:ادم
ادم:ارجوكى اسمعينى صدقينى حور مش هتقدر تأذيكى رهف انا بحبك
رهف ببكاء:ادم لو بتحبنى بجد ابعد عنى يعنى سبتلك اسكندرية كلها ومشيت اروح فين تانى ابعد عنى بقا
ادم:يارهف اسمعينى والله حور مش هتقدر تعمل فيكى حاجة
رهف:كفايا بقا لحد كده عن اذنك يلا يارنيا ومشيت رهف
رانيا: رهف انتى ليه قولتيلو كده هو بيحبك بجد
رهف:لو سمحتى يارانيا مش عايزة اسمع حاجة عن الموضوع ده
رانيا:طيب يارهف انتى هتعملى ايه فى كليتك 
رهف:هأجل السنه دى وهبدأ من السنه الجاية
رانيا: ماشى
رهف:يلا نروح
رانيا:يلا


..........................................................................
عند حسام فى الشركة
ملحوظة حسام مشارك ادم فى شركة من شركاته وعلشان متلغبطوش ده ابو حور 

حسام:المركب بتاعتك غرقت وانت السبب فى غرقانها
ادم:عادى انا هدفع حقها 
حسام:بس فلوسك وكل املاكك مش هيكفو وهتتسجن 
ادم:انت اتهبلت ادم الدمنهورى يتسجن 
حسام:انا ممكن الحقك من الورطة دى
ادم:خلص قول
حسام:انا عايزك تتجوز حور بنتى
ادم:نعممممم
حسام:ده شرطى لكده هيتحجز على كل املاكك
ادم:طيب سيبنى افكر
حسام:مفيش تفكير موافق ولا يتحجز على كل املاكك
ادم:موافق
..........................................................................
فى منزل حور
حسام:ياحور ياحور
حور:نعم يابابا 
حسام:جايبلك خبر بمليون جنيه 
حور:ايه هو 
حسام:جايلك عريس
حور:بس انا مش عايزة اجوز
حسام: مش تعرفى مين هو العريس طيب 
حور:ومين عريس الغفلة
حسام:ادم الدمنهورى
حور بفرحة:ايه ادم
حسام:موافقة ولا لأ
حور:موافقة طبعا
حسام:على خيرة الله الخطوبة بكرة
ميرفت:مبروك ياحور
حور:الله يبارك فيكى ياماما
ميرفت:زغرطى يافوزية
فوزية:لولولولولولولولولولولوى
بقلم الاء فرحات

..........................................................................
عند ادم
زين:خلاص يادم اهدى بقا
ادم:اهدى ازاى اكتر واحدة بكرها فى حياتى اجوزها ازاى 
زين:يعم اعمل خطوبة وبعدين ظبط امورك وسيبها 
ادم:منا هعمل كده
زين:يلا عشان ننزل الشركة 
فى الشركة
دق دق دق دق
ادم:مين
حور:انا 
ادم ورجع تانى بص فى الورق:ايه الجابك هنا
حور:جاية اعزم الموظفين على الخطوبة
ادم:طيب روحى يالا ورايا شغل 
حور:لاء منتا هتيجى معايا نعزمهم
ادم:يعنى جاية من القاهرة الى الاسكندرية عشان تعزمى
حور:هتيجى معايا ولا اروح لبابى
ادم:تعالى وامرى الى الله
وخرجو
راحو عن رهف
حور:رهف انا جاية اعظمك على خطوبتى انا وادم هنا فى اسكندرية
ورهف وهيا بصا لادم بحزن:الف مبرووك ربنا يتمم على خير
حور:هستناكى تيجى الخطوبة
رهف:اكيد يعنى هاجى عن اذنك عندى شغل 
ادم:يلا ارجعى

وكدة البارت خلص  
اتفاعلو بقا علشان اكملها وشجعوني في الكومنتات
تعليقات
تعليقات Bloggerتعليقات Disqus



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-